Párování na Zboží.cz, resp. nespárované položky, jsou bezesporu tématem, které vyvolává velkou diskuzi. Ze statistik vyplývá, že jeden e-shop nám každý měsíc pošle v průměru 149 požadavků na založení nového produktu. Z toho je kladně vyřízena třetina. „Abychom dokázali vyřizovat požadavky na založení nových produktů v co nejkratší době a co nejefektivněji, má každý e-shop nastavený horní limit počtu požadavků,“ vysvětluje Milan Šmíd, manažer Zboží.cz

Jak limit funguje?

Analýza dat za poslední tři měsíce z různých hledisek (např. kolik e-shopů posílá požadavky, v jakém množství a do jaké míry jsou úspěšné) ukázala, že 8 % e-shopů, kteří na Zboží.cz inzerují, pošlou každý týden 13 500 požadavků na založení nového produktu. Z toho je třetina vyhodnocena úspěšně (29 %). „Na základě těchto údajů jsme se v této chvíli rozhodli pro každý e-shop nastavit limit 50 požadavků na týden. Každé pondělí se limit resetuje. Jak si e-shop rozloží týdenní limit je na něm,“ říká Petr Mojžíš, produktový manažer Zboží.cz a doplňuje: „Znamená to 200 požadavků na měsíc pro každý e-shop. Podle tvrdých dat se tedy novinka dotkne 3 % e-shopů. Ty zároveň vytváří více než 60 % požadavků, jejichž úspěšnost se dlouhodobě pohybuje kolem 20 %, tedy výrazně pod průměrem.“

image

Obrázek ke stažení.

Stav limitu e-shop vidí v administračním rozhraní u všech svých provozoven.

Proč jít touto cestou?

Před kvantitou upřednostňujeme kvalitu. „Proto doporučujeme soustředit se na prioritní položky s perfektními daty, které se dobře prodávají. Cílem je zakládat maximum produktů, z toho důvodu budeme nový systém nadále monitorovat, vyhodnocovat a rozvíjet,“ dodává Šmíd.

Očekávaný přínos:

  • Rychlejší řešení požadavků na založení nových produktů
  • Efektivita požadavků – práce s prioritními produkty

Kontakt

Kvalita produktové databáze a počet nespárovaných produktů je důležité téma. „Ke zlepšení pomáhá konkrétní zpětná vazba od e-shopů. Podporu můžete kontaktovat na již známé adrese zbozi@firma.seznam.cz

Zdroj: zbozi.cz

Napsat komentář