Sklik od dnešního dne v dynamickém retargetingu umožňuje oslovovat nejen návštěvníky detailů produktů, ale i potenciální zákazníky, kteří si prohlíželi kategorii produktů.

O co se jedná? Do této doby bylo možné cílit pouze na návštěvníky, kteří viděli detail produktu z vašeho eshopu. Tím vznikla nemalá skupina návštěvníků vašeho eshopu, kteří si prohlídli produkty v přehledu kategorie, ale na žádný detail produktu se již nepodívali. Možná již řešili něco jiného a nebo jim zobrazené informace v přehledu produktů eshopu pro zatím vyhovovaly.

Nově umožňujeme na toto publikum, tzn. návštěvníky kategorií, cílit.

Jak je publikum specifikované?

  • Návštěvník eshopu, který si zobrazil produkty dané kategorie, ale neprokliknul se na detail produktu.
  • Pokud stránka eshopu obsahuje RTG kód s pagetype = “category”, dojde k zařazení návštěvníka do DRTG seznamu bez ohledu na název kategorie.
  • Pokud navštíví i detail konkrétního produktu, potom se zařadí také do druhého seznamu DRTG – návštěvníci produktů.

Jaké produkty takový návštěvník uvidí v reklamě Dynamického retargetingu?

U návštěvníka systém sleduje poslední navštívenou kategorii. Při zobrazení reklamy mu zobrazí nejpopulárnější (nejnavštěvovanější) produkty této kategorie a doplní nejpopulárnější produkty celého eshopu.

Kategorii určuje Sklik podle zaslaného názvu kategorie v RTG kódu. Tento název pak dohledá v XML feedu a následně uživateli zobrazí produkty z této kategorie. V případě, že systém dle názvu kategorii nedohledá, automaticky zobrazuje nejpopulárnější produkty celého eshopu.

V případě, že uživatel na eshopu navštívil alespoň jednu stránku s detailem produktu a alespoň jednu stránku kategorie, je zařazen v obou seznamech dynamického retargetingu. O tom, který ze seznamů se využije pro výdej reklamy, rozhoduje aukce. Tedy zejména nastavená maximální cena za proklik a míra prokliku.

V případě, že si přejete upřednostnit seznam s navštívenými produkty, doporučujeme u něj mít nastavenou maximální cenu za proklik vyšší než u seznamu nebo sestavy s návštěvníky kategorií. Případně v sestavě se seznamem s návštěvníky kategorií vylučte DRTG seznam s návštěvníky produktů.

Jak v dynamickém retargetingu nastavit cílení na návštěvníky kategorií, se dočtete v nápovědě.

Časté chyby při implementaci kódu, na které jsme narazili při testech:

  • Kategorie musí existovat ve feedu.
  • V případě, že hodnoty CATEGORYTEXT, které na webu využíváte, neodpovídají doporučené struktuře dle Zboží.cz, vkládejte do kódu hodnoty, které se ve feedu reálně nachází.
  • Pozor na malá a velká písmena – systém je case sensitive.

Jakých výsledků jsme dosáhli při testování cílení na návštěvníky kategorií?

Přední e-shop se sortimentem pneumatik, alu kol a příslušenství Pneumatiky.cz díky zacílení na návštěvníky kategorií navýšil počet objednávek z dynamického retargetingu o 30 % a to při zcela srovnatelném PNO.

Eshop se školními taškami a batohy Topgal.cz ve spolupráci s certifikovanou agenturou H1.cz díky zacílení na návštěvníky kategorií stabilně navýšil počet objednávek z dynamického retargetingu o více než 50 %!

Potřebujete pomoci s nastavením v GTM?

Pro zkušeného webmastera by neměl být problém příslušné hodnoty do retargetingového kódu vkládat přes tag manager. Agentura H1.cz navíc připravila aktualizovaný návod na GTM, kde je implementace kódu pro pokročilé možnosti DRTG v Skliku vysvětlena.

 

Zdroj: sklik.cz

Napsat komentář