Využívání zabezpečeného protokolu HTTPS, které zajišťuje uživatelům vyšší bezpečnost a tím pádem webům vyšší důvěryhodnost, je již delší dobu doporučované. S aktualizací prohlížeče Google Chrome, ke které dojde zkraje února příštího roku, však v tomto nejrozšířenějším prohlížeči pravděpodobně dojde k zablokování měření konverzí a znemožnění využití retargetingu u inzerentů, kteří mají dosud weby na základním HTTP.

4. února 2020 vyjde verze Google Chrome 80, která mění způsob, jakým tento prohlížeč pracuje s cookies 3. stran. Cookies, které fungují napříč doménami musí být nově označeny, a budou nadále použitelné jenom přes protokol HTTPS. Protože má Chrome na českém trhu zhruba 50% podíl mezi prohlížeči, dopad mohou pocítit všichni inzerenti bez HTTPS. Stejnou úpravu zvažují i Mozilla Firefox a Microsoft Edge.

V případě, že dosud nepoužíváte HTTPS, pravděpodobně se vám nebudou po této aktualizaci Chromu načítat retargetingová publika od jeho uživatelů, což může mít dopad na zásah a efektivitu vašich kampaní. Místo vašich reklam mohou dát uživatelé přednost vaší konkurenci.

Dalším dopadem bude značný pokles naměřených konverzí, kvůli kterému se vám budou kampaně hůře optimalizovat (menší množství dat) a budou opticky méně výkonné.

Situace se nebude týkat jen Skliku, ale pravděpodobně i jiných reklamních platforem.

Jak poznáte, že máte zabezpečený protokol HTTPS

Je to snadné. Zobrazte si v prohlížeči svůj web. U řádně zabezpečeného webu se před adresou stránky nejčastěji zobrazuje ikona zámečku. V případě HTTP nebo nesprávně nastaveného HTTPS zde zámeček není, nebo zde prohlížeč zobrazuje varování.

Zdroj: https://blog.seznam.cz

Napsat komentář