Tipy/trikyReklama

Reklamní kampaně v Google Analytics bez parametrů

V případě, že chcete sledovat efektivitu svých online reklamních kampaní pomocí Google Analytics, můžete do cílových URL jednotlivých kampaní přidat speciální odlišovací parametry. Reklamní kampaně vám potom Google Analytics přehledně vypíše v jednom ze svých reportů. Problémem však je, že takto označené URL adresy nejsou moc vhodné například pro vkládání do textových e-mailů a navíc si tak vlastně vytváříte duplicitní stránky. Je tedy nějaké jiné řešení?

Podívejme se na celou věc detailněji. Parametry, které se standardně v Google Analytics využívají jsouutm_source, utm_medium, případně pak ještě utm_campaign, utm_term a utm_content. Speciálně upravená cílová URL adresa tedy může vypadat například takto:

http://www.example.com/?utm_source=zdroj&utm_medium=medium

Vidíte, že vložit takovou adresu do textového e-mailu není to pravé ořechové. Druhým problémem je, jak už jsem naznačil, že jste si tímto způsobem vytvořili duplicitní stránku. Vyřešme tedy nejdříve problém s duplicitní stránkou.

Jak na duplicity

První možností je zakázat indexování těchto stránek v souboru robots.txt – to z pohledu většiny vyhledávačů vyřeší:

Disallow: /*utm_

Druhou možností je zcela se duplicitním URL adresám vyhnout a všechny důležité parametry uvést v rámci části URL označované jako fragment (tedy část začínající znakem #) – fragment se na server neodesílá, takže nevznikají ani duplicity. URL adresa by pak vypadala následovně:

http://www.example.com/#utm_source=zdroj&utm_medium=medium

Jediné, co musíte udělat, aby vše fungovalo jak má, je upravit v rámci měřícího kódu Google Analytics hodnotu následující proměnné:

_uanchor=1

Jak na e-mailovou reklamní kampaň

Předchozími úpravami jsme ale stále nevyřešili ten největší problém – rozumné sledování e-mailových kampaní. Řešení lze najít více, ukažme si jedno z nich. Ideální by bylo, kdyby odkaz v e-mailu mohl vypadat třeba následovně:

http://www.example.com/#kampan

Využijeme možnost uživatelské segmentace návštěvníků, kterou nabízí Google Analytics. Jako segment budeme v našem případě uvažovat všechny návštěvníky, kteří navštívili tuto URL adresu. K označení segmentu Google Analytics nabízí funkci:

__utmSetVar();

Statistiky pro jednotlivé segmenty lze následně sledovat v reportu „Marketing Optimization > Visitor Segment Performance > User-defined“. Takže pak už jen stačí jako segment označit všechny návštěvníky, kteří navštívili danou URL adresu, což lze vyřešit například následujícím javascriptovým kódem, který vložíte do svých stránek:

<script type="text/javascript">
  fragment = window.location.hash;
  if (fragment) __utmSetVar(fragment);
</script>

Napsat komentář

Odcházíte?
A nechcete zůstat v kontaktu?
Stačí zadat e-mail a získáte každý týden zdarma zpravodaj o webdesignu a internetovém marketingu, přímo do vaší schránky.
Děkujeme za projevený zájem. Již brzy se můžete těšit na první várku informací.
We respect your privacy. Your information is safe and will never be shared.
Don't miss out. Subscribe today.
×
×
WordPress Popup