Začali jste podnikat nebo již nějaký ten růček podnikáte na internetu a prodáváte přes e-shop? Hledáte možnosti, jak vyniknout a zaujmout mezi konkurencí?

Víte, jakou moc má  správný popisek produktu? A jak má vlastně takový popisek vypadat?

Každý dobrý copywriter Vám potvrdí, že zákazníky zajímají především benefity, tedy výhody, které jim Vaše produkty nebo služby přinesou, a užitek, který z nich budou mít.

Jak tedy psát popisy produktu tak, aby z návštěvníka Vašeho e-shopu dokázaly  udělat zákazníka?

Jak postupovat při psaní popisu produktu?

Žádný zaručený návod Vám nikdo nedá. Nabízíme tipů, které pomohly mnohým našim klientům a čtenářům blogu.

1. OBSAH – Vciťte se do potřeb Vašich zákazníků – co potřebují a hledají?

V popisech by měli najít odpovědi na otázky:

  • Co to je?
  • K čemu mi to bude (sloužit)?
  • Jaký problém mi to vyřeší? Co mi to přinese, zjednoduší?
  • Proč bych si to měl/-a koupit?
  • Co to má navíc ve srovnání s podobným nebo starším produktem?
  • Co to má navíc ve srovnání s konkurencí?
  • Je toto pro mě to správné?
  • Co koupí získám?

A samozřejmě, je nutné vědět, jaká klíčová slova zadávají uživatelé při hledání Vašich produktů. Proto doporučujeme Google AdWords KeyWord Planner, resp. Návrh klíčových slov od Seznam.cz.

Tak získáte bohatou zásobu klíčových slov i long tail pojmů, které využijete nejen při optimalizaci, ale i při psaní obsahu webové stránky nebo e-shopu.

Do konkrétního popisu produktu nebo kategorie produktů zakomponujte vždy max. 2–3 klíčová slova a u dalších produktů použijte jejich alternativy, obměny, změnu slovosledu v případě složených pojmů apod.

2. FORMÁTOVÁNÍ – Popisky jsou text a ten si zaslouží hlavu a patu

Přesně takto, jako text v knize, by popisek produktu nikdy neměl vypadat. Přečetli byste si toto Vy jako zákazník? Sotva… No schválně, kolik chyb jste ve způsobu, jak je popisek vytvořen, napočítali?

 

  • Definujte nadpisy odstavců v dlouhém popisku produktu.
  • Když popisujete produkt, měli byste ho mít u sebe – nahraďte zákazníkovi možnost ohmatat si zboží – tím, že jej správně popíšete.
  • Popisky by měly být gramaticky správné, rovněž i po interpunkční stránce.
  • Testujte produkty v akci, pište o tom, jak se odlišuje produkt od předchozí řady, jaká bude následující, představte klady a příp. nedostatky nižší verze produktu. Také můžete oslovit odborníka, který Váš produkt otestuje a napíše o něm třeba i na svém blogu.
  • Produktová fotogalerie by měla obsahovat Vaše vlastní fotografie. Pokud prodáváte kabelky, ukažte, co všechno se do nich vejde; když boty, odfoťte podešvu v terénu, na který je určena… Používejte i tyto „živé“ obrázky s výpovědní hodnotou pro zákazníka. Velmi dobře prodávají.
  • Nabízejte i alternativní, resp. související produkty – doporučte další vybavení, např. ke kolu i lahev nebo hydrobatoh, soupravu na opravu defektu, přilbu, tretry, dres… Nezapomeňte vyplnit také alternativní popisy k obrázkům, i v rámci jazykových verzí.
  • Vypracujte si systém ukládání dat ve Správci souborů, snadnou a rychlou orientaci mezi soubory oceníte i v budoucnosti.

3. Kontrola na závěr

  • Jak jste ve finále spokojeni s tím, jak detail produktu s popisem vypadá po grafické a obsahové stránce? Pokud jste ještě neoslovili nezainteresovanou osobu, která by si Vaše popisky přečetla a příp. doplnila své postřehy, udělejte to nyní, ať máte reálnou zpětnou vazbu.

Závěr:

Psaní popisů produktů v e-shopu není záležitost pár minut. Právě naopak, vyžaduje si patřičnou pozornost, jinak můžete mít super produkty a žádné prodeje.

Zkuste si nyní otevřít Váš e-shop a zjistit, zda se návštěvníci z popisů Vašich produktů dozvědí odpovědi na otázky, které jsou uvedeny v první části tohoto článku. Pokud ne, doplňte si je čím dřív.

Dejte si záležet i na použití správných klíčových slov. Když toto všechno máte, pozor na to, jak to na Vašem e-shopu bude vypadat. Návštévník byse měl v popisu produktu snadno orientovat. Proto, pozor na to, jak celý popis naformátujete.

Nyní jsme si ujasnili, jak tvořit popisy produktů, které prodávají, ukázali jsme si rovněž, jak to určitě nedělat.

V příštím článku se naučíme, jak by měl správný popis produktu vypadat, kolik znaků by měl obsahovat, jak psát popisy pro Google a jak pro Seznam. Podíváme se i na problematiku e-shopů napojených na XML feed od dodavatele.

Sledujte nás, naučíme se spolu popisy psát tak, aby byly nejen ve vyhledávačích dobře viditelné.

Napsat komentář