Začali jste podnikat nebo již nějaký ten růček podnikáte na internetu a prodáváte přes e-shop? Hledáte možnosti, jak vyniknout a zaujmout mezi konkurencí?

Víte, jakou moc má  správný popisek produktu? A jak má vlastně takový popisek vypadat?

Každý dobrý copywriter Vám potvrdí, že zákazníky zajímají především benefity, tedy výhody, které jim Vaše produkty nebo služby přinesou, a užitek, který z nich budou mít.

Jak tedy psát popisy produktu tak, aby z návštěvníka Vašeho e-shopu dokázaly  udělat zákazníka?

Jak postupovat při psaní popisu produktu?

Žádný zaručený návod Vám nikdo nedá. Nabízíme tipů, které pomohly mnohým našim klientům a čtenářům blogu.

1. OBSAH – Vciťte se do potřeb Vašich zákazníků – co potřebují a hledají?

V popisech by měli najít odpovědi na otázky:

  • Co to je?
  • K čemu mi to bude (sloužit)?
  • Jaký problém mi to vyřeší? Co mi to přinese, zjednoduší?
  • Proč bych si to měl/-a koupit?
  • Co to má navíc ve srovnání s podobným nebo starším produktem?
  • Co to má navíc ve srovnání s konkurencí?
  • Je toto pro mě to správné?
  • Co koupí získám?

A samozřejmě, je nutné vědět, jaká klíčová slova zadávají uživatelé při hledání Vašich produktů. Proto doporučujeme Google AdWords KeyWord Planner, resp. Návrh klíčových slov od Seznam.cz.

Tak získáte bohatou zásobu klíčových slov i long tail pojmů, které využijete nejen při optimalizaci, ale i při psaní obsahu webové stránky nebo e-shopu.

Do konkrétního popisu produktu nebo kategorie produktů zakomponujte vždy max. 2–3 klíčová slova a u dalších produktů použijte jejich alternativy, obměny, změnu slovosledu v případě složených pojmů apod.

2. FORMÁTOVÁNÍ – Popisky jsou text a ten si zaslouží hlavu a patu

Přesně takto, jako text v knize, by popisek produktu nikdy neměl vypadat. Přečetli byste si toto Vy jako zákazník? Sotva… No schválně, kolik chyb jste ve způsobu, jak je popisek vytvořen, napočítali?

 

  • Definujte nadpisy odstavců v dlouhém popisku produktu.
  • Když popisujete produkt, měli byste ho mít u sebe – nahraďte zákazníkovi možnost ohmatat si zboží – tím, že jej správně popíšete.
  • Popisky by měly být gramaticky správné, rovněž i po interpunkční stránce.
  • Testujte produkty v akci, pište o tom, jak se odlišuje produkt od předchozí řady, jaká bude následující, představte klady a příp. nedostatky nižší verze produktu. Také můžete oslovit odborníka, který Váš produkt otestuje a napíše o něm třeba i na svém blogu.
  • Produktová fotogalerie by měla obsahovat Vaše vlastní fotografie. Pokud prodáváte kabelky, ukažte, co všechno se do nich vejde; když boty, odfoťte podešvu v terénu, na který je určena… Používejte i tyto „živé“ obrázky s výpovědní hodnotou pro zákazníka. Velmi dobře prodávají.
  • Nabízejte i alternativní, resp. související produkty – doporučte další vybavení, např. ke kolu i lahev nebo hydrobatoh, soupravu na opravu defektu, přilbu, tretry, dres… Nezapomeňte vyplnit také alternativní popisy k obrázkům, i v rámci jazykových verzí.
  • Vypracujte si systém ukládání dat ve Správci souborů, snadnou a rychlou orientaci mezi soubory oceníte i v budoucnosti.

3. Kontrola na závěr

  • Jak jste ve finále spokojeni s tím, jak detail produktu s popisem vypadá po grafické a obsahové stránce? Pokud jste ještě neoslovili nezainteresovanou osobu, která by si Vaše popisky přečetla a příp. doplnila své postřehy, udělejte to nyní, ať máte reálnou zpětnou vazbu.

Závěr:

Psaní popisů produktů v e-shopu není záležitost pár minut. Právě naopak, vyžaduje si patřičnou pozornost, jinak můžete mít super produkty a žádné prodeje.

Zkuste si nyní otevřít Váš e-shop a zjistit, zda se návštěvníci z popisů Vašich produktů dozvědí odpovědi na otázky, které jsou uvedeny v první části tohoto článku. Pokud ne, doplňte si je čím dřív.

Dejte si záležet i na použití správných klíčových slov. Když toto všechno máte, pozor na to, jak to na Vašem e-shopu bude vypadat. Návštévník byse měl v popisu produktu snadno orientovat. Proto, pozor na to, jak celý popis naformátujete.

Nyní jsme si ujasnili, jak tvořit popisy produktů, které prodávají, ukázali jsme si rovněž, jak to určitě nedělat.

V příštím článku se naučíme, jak by měl správný popis produktu vypadat, kolik znaků by měl obsahovat, jak psát popisy pro Google a jak pro Seznam. Podíváme se i na problematiku e-shopů napojených na XML feed od dodavatele.

Sledujte nás, naučíme se spolu popisy psát tak, aby byly nejen ve vyhledávačích dobře viditelné.

Napsat komentář

Odcházíte?
A nechcete zůstat v kontaktu?
Stačí zadat e-mail a získáte každý týden zdarma zpravodaj o webdesignu a internetovém marketingu, přímo do vaší schránky.
Děkujeme za projevený zájem. Již brzy se můžete těšit na první várku informací.
We respect your privacy. Your information is safe and will never be shared.
Don't miss out. Subscribe today.
×
×
WordPress Popup