Report z přednášky Josefa Kadlece (1. certifikovaný LinkedIn recruiter v CEE). Přednáška proběhla na Filozofické fakultě Univerzity Karlovy v Praze. Stručnou a zábavnou formou motivoval budoucí personalisty k práci s jednou z nejrychleji rostoucích sociální sítí v ČR, kterou je LinkedIn.

1.Česká republika společně s Německem a Maltou patří mezi 3 země EU s nejnižší nezaměstnaností.V tomto ohledu zažíváme nejlepší období za posledních 6 let. Vyhlídky jsou tedy dobré. Stačí se jen starat o svůj kariérní postup a jistě dosáhnete svých vysněných výsledků.

2.Myslíte si, že střídat často zaměstnání je něco špatného? Není. Takové myšlení je jen historický přežitek. V dnešní době jsou na to personalisti i zaměstnavatelé zvyklí. Doba je rychlá a plná výzev. Uchopte svoji šanci za pačesy a nepusťte.

3.V ČR je na LinkedIn 75 % uživatelů pasivních. Nebuďte jako stádo, teď je ta správná doba být na LinkedIn aktivní. Z dlouhodobého hlediska se vám tato časová investice určitě vrátí.

4.Při tvorbě svého LinkedIn profilu poproste své známé, ať jej zhodnotí podle svého subjektivního názoru. Nejen po vizuální stránce, ale i po stránce obsahové. Je rozdíl, jak vidíte sami sebe, a jak vás vnímají ostatní.

5.Při tvorbě textů na vašem profilu nepoužívejte zkratky. Používejte jasná a zažitá klíčová slova popisující nejlépe váš obor, vaše zaměření. Profil na LinkedIn funguje jako vaše osobní webová stránka a vyhledávání LinkedIn funguje podobně jako vyhledávání na Google. Stejně, jako když hrajete pexeso – personalista si vytáhne kartičku (zadá hledaný výraz, klíčové slovo) a LinkedIn mu připraví spousty stejných kartiček – vyhraje tehdy, pokud narazí na tu nejpodobnější/nejrelevantnější kartičku (na vhodného kandidáta).

6.Typy profesních spojení jsou rozděleny do 3 stupňů:

Stupeň 1. – jsou to lidé, kteří jsou s vámi propojeni přímo. Potvrdili vaši žádost o spojení. Ikonu 1st. uvidíte ve výsledcích vyhledávání u jejich jména. Můžete je kontaktovat na přímo formou LinkedIn zprávy.

Stupeň 2. – jsou to lidé, kteří jsou propojeni přímo s vašimi přáteli 1. stupně. U jejich jména najdete ikonu 2st. Můžete jim zasílat pozvánku pro přímé spojení, nebo InMail. (Službu InMail je možné používat jen v rámci prémiového účtu.)

Stupeň 3. – jsou to lidé, kteří jsou napojení na vaše přátelé z druhého stupně. V rodinné terminologii bychom to nazvali „přes koleno“. U jejich jména uvidíte ikonu 3st.

7.Pro lepší dohledatelnost vašeho LinkedIn profilu nepiště titul před jméno. Personalistům to pak ztěžuje cestu při vyhledávání kvůli znaménku tečky a kvůli zkratce. Tituly před jménem jsou český přežitek z dob minulých.

8.Do hlavní sekce Vaše profesionální motto (Je to sekce hned pod jménem) nepiště to, čemu Češi rozumí jako motto. Piště tam souhrn hlavních klíčových slov, podle kterých nasměřujete personalisty správným směrem k vašim zkušenostem. Na to, jak to má motto vypadat, se můžete podívat na LinkedIn profilu Josefa Kadlece.

9.Do sekce Souhrn nepiště klišé typu: „týmový hráč, orientovaný na výsledky“. Raději napište, jakých konkrétních výsledků jste dosáhli prací v týmu.

10.Reference, reference, reference. Všichni je máme rádi. Když se rozhodujete, jestli budete spolupracovat s určitou firmou, také se nejdříve podíváte na reference uživatelů. Chcete vědět, co si o firmě myslí ostatní. Rozhodnete se až následně podle referencí a srovnání parametrů s konkurencí.

11.Čas od času se podívejte na analytický nástroj, který LinkedIn pro váš profil nabízí. Retrospektiva je důležitá pro následná budoucí zlepšení. Když kliknete na tlačítko domů, tak vedle svojí fotky uvidíte informace – Kolik lidí za poslední 3 dny zobrazilo váš profil. Stačí kliknout na uvedené číslo a můžete nahlížet na statistiky.

Josef Kadlec radí sledovat záložku: Jak si stojíte v zobrazení profilu

12.Pokud si nechcete pořídit LinkedIn prémiový účet a vadí vám, že vidíte pouze posledních 5 osob, které si zobrazily váš účet, používejte internetový prohlížeč Chrome. Do něj si můžete nainstalovat script s názvem Profile Views. Od doby, kdy si plugin nainstalujete, tak se vám budou uchovávat osoby, které váš profil zobrazily. Tedy více než posledních 5. Pozor, začne to fungovat až od doby instalace, ne zpětně.

Pokud vám výše uvedených 12 bodů nestačilo, určitě navštivte jednu z dalších přednášek Josefa Kadlece. Využít můžete i jeho Recruitment academy.

Napsat komentář