Webové stránky bez online chatu jsou jako kamenný obchod bez prodavače. Návštěvníci často přicházejí na web proto, aby porovnali produkty se zbožím na jiných stránkách, a potřebují s výběrem poradit. První obchod, který je osloví a zodpoví jejich dotazy, je zpravidla ten, u kterého nakonec nakoupí. Pokud nechcete o své návštěvníky přijít, přidejte si na stránky live chat.

Vladimír Šandera – ředitel společnosti Smartsupp – zhodnotil výsledky případové studie provedené na webových stránkách známého českého e-shopu:

„Stránky e-shopu navštíví přes 200 000 lidí měsíčně. Konverzní poměr návštěvníků, kteří využili online podporu, byl 12,6 %. Ti, kteří online podporu nevyužili, měli konverzní poměr 1,7 %. To znamená 7krát lepší konverzní poměr u chatujících uživatelů! Navíc je patrné, že chatující zákazníci dělají v průměru větší objednávky. Každý zákazník, který si nechá poradit od online podpory, je tedy důležitý.“

Výhody online chatu pro váš web

Na následujících řádcích vám poradíme, jak využít live chat na vašich webových stránkách a e-shopech. Co vám použití live chatu přinese?

  • Zákazníkům odpovíte rychleji na jejich dotazy a zvýšíte tak možnost prodeje svých výrobků a služeb.
  • Zvýšíte index spokojenosti svých zákazníků, což přidá vašemu webu na důvěryhodnosti.
  • Miniaplikace live chat vám umožní sledovat, kolik zákazníků se na vašich webových stránkách v danou chvíli nachází – včetně těch, kteří právě nechatují.
  • Pomocí této miniaplikace můžete získat e-mailové adresy návštěvníků a využít je pro e-mailový marketing.

Jaký live chat použít?

1. Zopim

  • obecne: asi nejpouzivanejsi live chat, patri do rodiny Zendesku provozujiciho popularni reseni pro peci o zakazniky (45.000 zakazniku)
  • cena: jedna z nejlepsich na trhu – lite ucet zdarma, plny ucet za 14 USD/mesic/operator
  • trial zdarma: ano, 14 dni, bez kreditky
  • vyuziva: napriklad Bonami.cz, Kasa.cz
  • nevyhoda: nepodarilo se nam nastavit API pro sledovani konverzi

2. Olark

  • obecne: velmi pokrocila customizace designu/nastaveni, velmi dobre zpracovane API pro sledovani konverzi, kvalitne zpracovana sekce s videonavody
  • cena: vstricne podminky – tarif zdarma (omezeny na 20 chatu/mesic), bezny tarif 17 USD/mesic/operator nebo 4 operatori za 49 USD/mesic
  • trial zdarma: ano, 14 dni
  • vyuziva: napriklad KetoFit.cz
  • nevyhoda: pri testu vykazoval mensi pocet interakci s uzivateli ve srovnani s konkurenci

3. LiveAgent

  • obecne: live chat od zkusene slovenske firmy QualityUnit (tvurce affiliate software Post Affiliate Pro), reseni pusobi stabilne a kvalitne, pratelska podpora ve slovenstine (po dotazu mi nabidli slevu kolem 20 %)
  • cena: 19 USD/mesic/agent nebo balicek 3 agentu za 29 USD/mesic
  • trial zdarma: ano, 14 dni
  • vyuziva: napriklad nejvetsi slovensky webhosting WebSupport

4. Smartsupp

  • obecne: cesky software, podpora v cestine, recenze vychvaluji dobré konverze
  • cena: asi nejlepsi ceny – verze zdarma, tarif standard 249 Kc/mesic/operator, tarif profi 624 Kc/mesic/operator
  • trial zdarma: ano, 14 dni
  • vyuziva: napriklad Alza.cz, 123shop.cz

5. LiveChatInc

  • obecne: polsky software, velky duraz na pouzitelnost live chat okna i administrace, pokrocile nastaveni vyskakovaciho okna
  • cena: absolutne nejdrazsi – tarif s omezenymi statistikami 39 USD/operator/mesic, tarif s lepsimi statistikami 59 USD/operator/mesic
  • trial zdarma: ano, 30 dni
  • vyuziva: DameJidlo.cz, Rohlik.cz

Jak live chat na stránky vložit?

Vytvořte si účet v jednom z výše uvedených systémů. Jakmile máte k účtu přístup, systém vám vygeneruje HTML kód, který jednoduše vložíte do šablony vašeho webu.

Připojit se k diskuzi 1 komentář

Napsat komentář