Pomůže Vám Analýza klíčových slov! Dozvíte se, s jakými klíčovými slovy se Vám vyplatí pracovat. Dokument Vám odhalí,nejpoužívanější klíčová slova či fráze, spojené s Vaším oborem. A to přesně tak, jak je vyhledávají uživatelé na internetu, když mají zájem o služby z Vašeho zaměření. Budete mít základní stavební prvek pro opravdu efektivní PPC kampaň i tvorbu kvalitního a poutavého obsahu webu. To vše navíc v souladu se zásadami SEO.

Jak se taková analýza tvoří?

Správná analýza klíčových slov obsahuje zásadní klíčová slova a fráze velice úzce spojená s Vaším podnikáním. I proto jde o náročný proces, kterému je třeba věnovat notnou dávku času i energie. Nejčastějším zdrojem pro analýzu klíčových slov, jsou data z PPC systémů Sklik a Google AdWords. Tyto systémy disponují rozšířením o funkci, která se specializuje na navrhování klíčových slov. Ovšem ještě předtím, než začnete pracovat v prostředí těchto PPC systémů, je nutné vypracovat seznam „základních“ vstupních slov a jejich nejrůznější varianty.

Příklad:

Analýza klíčových slov pro internetový obchod, který nabízí mobilní telefony, bude obsahovat kromě klíčového slova „mobilní telefony“ i další možnosti – smartphone, chytrý mobilní telefon, tlačítkový telefon, dotykový telefon a podobně.

A další klíčová slova?

Do analýzy KW je třeba zahrnout i taková slova, která mohou jen souviset s Vaším oborem.

Příklad:

Prodejce obuvi bude muset mít v analýze klíčových slov fráze jako – obuv, boty, botičky, ale i kozačky, sandále a tak dále. S prodejem bot může souviset například číslování bot, odřené paty, gelové vložky atd.

Práce s PPC systémem Google AdWords i Sklik

Jakmile máte k dispozici základní data, můžete se posunout do dalšího „levelu“ a tím je práce s návrhy klíčových slov v systémech AdWords nebo Sklik. V obou případech je třeba mít založený účet, přes který se přihlásíte stejně, jako když chcete spravovat PPC kampaň. Odtud se pak postup liší.

V Google AdWords:

Je třeba zvolit záložku „Nástroje“ a zde vybrat „Plánovač klíčových slov“. Z nabídky možností v této záložce vyberete „Hledání nových klíčových slov pomocí sousloví, webu nebo kategorie“.

Teď už jen zadáte jedno z klíčových slov, které chcete analyzovat do políčka „Produkt nebo služba“.  Nezapomeňte také vybrat cílení – zemi nebo jazyk, ve kterém se mají zobrazovat návrhy klíčových slov. To nastavíte v sekci „Cílení“  pro Českou republiku a „Jazyk“ čeština. Nakonec je třeba změnit možnosti zobrazení z varianty „Návrh reklamních sestav“ na „Návrhy klíčových slov“.

Sklik a návrh klíčových slov:

Po přihlášení do Skliku najděte v hlavním menu „Nástroje“. Klikněte a zvolte „Návrh klíčových slov“.

A můžete začít vkládat klíčová slova, která chcete analyzovat.

Závěrem:

Pro opravdu odborné zpracování analýzy klíčových slov, je třeba využívat i další nástroje. Počínaje Google Search Console (Google Webmaster Tools). Zdrojem pro základní klíčová slova může být i samotný internetový vyhledávač a Váš web nebo e-shop.

Věřte, že správné vyhotovení analýzy klíčových slov je náročná a zodpovědná práce, od které se odvýjí i další činnosti spojené s copywritingem, SEO i PPC.

Napsat komentář

Odcházíte?
A nechcete zůstat v kontaktu?
Stačí zadat e-mail a získáte každý týden zdarma zpravodaj o webdesignu a internetovém marketingu, přímo do vaší schránky.
Děkujeme za projevený zájem. Již brzy se můžete těšit na první várku informací.
We respect your privacy. Your information is safe and will never be shared.
Don't miss out. Subscribe today.
×
×
WordPress Popup